Timefordelingsplan
Et skema der understøtter skolens værdier
Konkret i forhold til timefordelingsplanen betyder det, at:
Undervisning i 0. klasse er skemalagt, og der undervises i skolefag som dansk, matematik, musik, idræt m.m.
Grundfagene dansk og matematik prioriteres meget højt i de første par år, da vi anerkender vigtigheden af disse fag for at kunne lære og forstå andre fag.
Naturfag introduceres i 1. klasse, og fra 5. klasse undervises der i fysik, biologi og geografi som selvstændige fag.
Engelsk er prioriteret med 2 ugentlige lektioner fra 1. klasse, og med 3 ugentlige lektioner fra 3. klasse.
Andet fremmedsprog (tysk og fransk) introduceres med 1 lektion ugentligt i begge fag i 4. klasse. I 5. klasse vælges et af fagene, som man har i 3 lektioner ugentligt.
Der undervises i drama på 6. klassetrin med 2 ugentlige lektioner og i teknologi forståelse med 1 lektion ugentlig.
Vi underviser i svømning på 4. og 5. klassetrin.
På 7. årgang tilbyder vi valgfag i musik, billedkunst, madkundskab og teknologiforståelse.
I løbet af skoleåret afholder vi 10 fordybelsesdage. Dette er dage, hvor eleverne fordyber sig i ét fag en hel dag.
I november har vi Novemberuge, som er en kreativ uge, hvor eleverne selv vælger sig ind på hold efter interesse.
Vi har to trivselsdage, som ligger i forsommeren. Her arbejdes der med „Den Røde trivselstråd‟ og trivsel årgangene imellem.
Vi prioriterer skoledagens længde, så der også er tid til fritidsaktiviteter og lektier om eftermiddagen.
Der tilbydes lektiecafé i ydertimerne. Lektiecafé er et tilbud – ikke obligatorisk – og vil være bemandet med pædagoger, lærere og elever fra vores 9. klasse.